Sider

tirsdag, november 06, 2012

Utfordringer for fjærkre

For noen år siden fikk jeg en Eva Solo fuglemater i bursdagsgave fra min ene bror m familie. Den ble ikke hengt opp før året etter, og da som ren pynt innendørs med noen 'glasssteiner' i farget plast oppi.

Nå har jeg flyttet til nytt sted, nytt hus, og det hang en fuglemater utenfør kjøkkenvinduet da jeg flyttet inn. En slik i plast som hadde blitt teipet sammen og vært reparert noen ganger. Jeg fant ut at jeg fikk henge opp min Eva Solo fuglemater i stedet.

Den ble fylt med villfuglfrøblanding, og da jeg oppdaget at fuglene hadde blitt oppmerksom på maten ble jeg stående på kjøkkenet og studere dem. Veldig fascinerende, spesielt når jeg oppdaget at dette må de faktisk lære seg. De skjønte det ikke umiddelbart at det ikke var tilgang til frøblandingen fra alle kanter, og noen slet med å få til å sette seg på glasset også.
Jeg må bare få dele fascinasjonen min med dere så derfor har jeg filmet det og lagt det ut her. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar