Sider

mandag, juli 04, 2011

Ryksåsen - reprise

Fint vær (altså, ikke regn) på morgenen i dag hjalp oss til å ta en tur ut i skog og mark med hundene.

Stedet vi valgte er et som ligger nærme og hvor vi har vært før - Ryksåsen. Og selv om vi har vært her før så må vi nesten nesten oppdage området på nytt for det har kommet så mye vegetasjon siden sist.

Til venstre her - æksjnbilde av Rick på ramma ("Kan ikke ta bilde av hunden når han driter da!") hvor Odin har vært innom med snuta si for å sjekke forholdene.

Turen er ikke så LANG eller vanskelig, men likevel var det en liten gutt som ble lei og trøtt.
"Mamma, jeg er sliten nå! Løft meg opp!!"
Et svakt hundemammahjerte gjør jo det da - løfter opp valpen sånn at han får litt hvile, trygghet og kos. Tre minutter og han er klar for mer æksjn.

Noe av det som hadde kommet siden sist vi var der, var tistlene. Masse, masse. Høye, kjempehøye, rødlilla og flotte. Med masse insekter som surret rundt.

Og midt mellom tistlene gikk stien. Det var som om det skulle bli en tistelskog.

Jeg håper jeg klarer å komme meg ut p åtur igjen i løpet av uken. Uten hundene da, for jeg ser at det er en del moden blåbær... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar