Sider

torsdag, april 14, 2011

Rick vokser

og da er det på tide å gjøre det man må av og til med små engelske toy terriere: teipe ørene. Det er ingen enkel sak å gjøre med en hund som kan vri seg som en orm for å slippe løs - i alle fall ikke alene. Så jeg pakka hunder i bilen og kjørte til oppdretter for å få hjelp.

Det blir ingen bilder av valp med teip på øra, men jeg kan vise fram første gang vi trener på at han skal stå pent på bord. Ingen enkel oppgave...
Oppdretter syntes Rick var blitt kjempefin. Stor, ja, men fin. Så ørene hans er nå teipet sånn at vi er sikre på at de reiser seg og så får vi se hvordan det går med gutten på valpeutstilling senere i år.

Han fikk forresten hilse på resten av hundefamilien sin. Moren knurret til han da han ville til meg, for dette fanget her - det var opptatt! Norah er veldig glad i å ligge i fanget mitt når jeg er på besøk der, og det er såpass intenst at jeg måtte spørre om hun er slik med alle. Mmnei. Hun vil gjerne være sosial med alle som kommer, men hun er bare så intens med meg. (Ser bort fra eierne da. ;) ) Onkelen til Rick - faktisk onkel altså - er litt sær. Det tok mange besøk før han kom og ville ha kos av meg. I går plasserte han seg også i fanget mitt. Og jeg satt med hunder rundt meg på alle kanter.

Oppdretteren til Rick har jobbet som hundefrisør, og han tok seg i går tid til å strippe Odin. Virkelig strippe ned pelsen hans. Wuhu! Bilde kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar