Sider

mandag, desember 27, 2010

Stola i Faerytale


Jeg hadde noe håndmalt Faerytale-garn liggende - både noe jeg hadde kjøpt og noe jeg hadde fått. At det ikke var samme batch har lite å si når det gjelder slikt melert håndmalt garn, så jeg brukte alt i denne stolaen.
Mønsteret er fra Knitty og heter Seascape Lace Shawl og var et morsomt bekjentskap.
Dette er ikke strikking som jeg holder på med mens jeg ser film eller skal følge med på andre ting. Mønsteret er enkelt og greit nok, men krever at den som strikker (meg) holder tunga på rett plass, teller masker og omganger og følger med på hvor i mønsteret jeg befinner meg.

Om det er noen spesiell mottaker jeg har tenkt på? Nei. Jeg hadde bare lyst til å strikke jeg. Det som egentlig har tatt lengst tid var å få blokket sjalet/stolaen. Jeg måtte ha en ledig gjesteseng som var ryddig, jeg måtte ha tid nok til å bløtlegge sjalet og deretter sørge for at jeg fikk lagt det på gjestesenga og gjort alt som skal gjøres.
Jeg har aldri bløtlagt et sjal så manger ganger (tre) for å få blokket det. Og det er langt, så jeg hadde egentlig for liten plass på gjestesenga også. Selv om det ble lagt på skrå.
Sånn egentlig egentlig så er jeg ikke så fornøys med blokkingen jeg fikk gjort. Men jeg må vel bare si at det er bra nok siden jeg ikke har noen andre steder jeg får strukket det ut.

Forresten - dersom det er noen i slekta som ønsker seg sjalet i bursdagsgave, så er det lov å si det.

1 kommentar:

  1. Hei - Der er flinke begge to. Samarbeid er ofte en bedre løsning enn enmannsarbeid. Tenk om du hadde vært nødt til å gjøre alt alene - både tenking og snekring. Det hadde nok blitt dobbelt så slitsomt..

    Sjalet ditt ble også veldig fint, og resultatet ble så vellykket at du kan godt fortsette med sånne anstrengelser i fremtida =)
    klem fra kusina over fjorden

    SvarSlett