Sider

søndag, november 28, 2010

Dritvær. Dritføre


Det snør. Det blåser. Det er kaldt.

På tur hjem fra Frelsesarmeens julekonsert i dag stoppet vi på Grelland for å få i oss litt mat. Jeg valgte plasseringen og ville sitte sånn at jeg kunne se rett ned på trafikken. Jeg er litt rar sånn - jeg liker å høre om trafikk og se på trafikk når vær og føre er slik som i dag. For det er alltids noen steder med mer kø, flere ulykker, mer snø, glattere veibane eller steder som bare generelt har det verre enn der jeg/vi er akkurat da. Det er en rar trøst i det.

Konserten var fin forresten. De som initierte hele konserten ved å kjøpe billetter til alle barna sine og barnebarn - de var ikke med. Pappa klarte jo å ramle på glatta og slå på seg kraftig hjernerystelse - med det resultat at de begge fløy hjemover flere dager før de skulle. Pappa fikk til og med ekstraservice - egen sykepleier og liggeplass på flyet.
På den gode siden for de to da - de slipper å kjøre hjemover i det været vi har nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar