Sider

mandag, august 09, 2010

Rød og deilig jakke

Jeg har strikket denne jakken før, men da ble det feil tykkelse på garnet i forhold til hva det skulle være. Og jeg hadde lyst til å strikke den 'riktig'... Garnet som stod oppgitt i oppskriften er gått ut av produksjon og jeg måtte spørre meg litt frem her og der for å finne ut hva jeg kunne bruke i stedet. Kid-Silk fra Garnstudio var det ene garnet, og når jeg så fant det hos garndealer'n i Åsgårdstrand i en lekker, deilig rødfarge så måtte jeg bare kjøpe inn og starte.
Jeg får ikke frem den rette fargen på bilder. Den er mer riktig her - nr14
Sist fulgte jeg oppskriften veldig nøye. Det hadde jeg ikke lyst til denne gangen. Jeg er ikke flink til å sy strikkeplagg pent sammen så jeg strikker bakstykke og forstykker samtidig. Med maskemarkør mellom delene så går det aldeles kjempefint. :) I tillegg vil jeg ikke ha hette på denne, men krage. Jeg må fundere litt mer på hvordan jeg løser kragen - hvor stor vil jeg ha den? Lang og bred eller smal og kort?
Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke like lang tid på denne jakken som den forrige, men vi får se. Jeg er snart ferdig med første fellerunde nederst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar