Sider

mandag, juni 28, 2010

Skilpadda

Når jeg sitter og surfer på blogger, Ravelry og andre steder med strikking så oppdager jeg så mye som jeg har lyst til å strikke. "Oi - en strikket skilpadde! Må prøve!" Det har tatt meg to år å bli ferdig med denne da. Minst. Ikke det at den er vanskelig - så lenge jeg klarte å holde styr på hvor jeg var i mønsteret så gikk det veldig bra. Kjapp å strikke er den også. Det er bare det at når jeg var ferdig med kroppen og skulle starte på skallet så... jeg måtte lete opp det andre garnet jo. Det tar tid det. To år faktisk. Når det var gjort, og skallet strikket og føttene strikket... så skal hele sulamitten monteres. Det tok en måned.
Men når det først var gjort, så er dette et enkelt prosjekt som jeg skal prøve meg på flere ganger. Kanskje jeg neste gang klarer å få fikset øyne på den, og at jeg ikke bommer på småting her og der. Ikke vises de små tingene, så det er ikke det at jeg plages med det heller. Egentlig. Men jeg liker at ting er ordentlig gjort, og jeg skal passe på både pinnestørrelser og alt neste gang.
Og neste gang tenker jeg at jeg strikker i noe superwashull jeg har liggende. Bomull er skikkelig glatt å strikke med synes jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar