Sider

mandag, april 05, 2010

Skjerf i Leine Merino

 Jeg har til sluttstrikket ferdig et skjerf. Det ble et skjerf altså av garnet jeg hadde kjøpt fra Leine Merino. Det ble 1,62 meter langt, men bredere enn hva mønsteret sa siden jeg hadde lagt til flere repetisjoner av mønsteret.

Det ferdige produktet ble pent - jeg synes det. Fargene er gode og effekten fra det håndfargede garnet flott.
Har kjøpt mer garn fra samme sted - bare i andre farger - og det garnet tror jeg at jeg skal bruke til mer sjal/skjerf.
Eller noe annet. Jeg får ikke bestemt meg.


Inntil videre skal jeg først få ferdig en del andre gamle ting. En genser som jeg startet på i -94 er blitt ferdig - ikke takket være meg egentlig nå, men takket være mamma som ikke så seg forbalt på mønsterstrikk som trekker seg sammen.

Dette skjerfet i jordtoner har i alle fall ikke mønsterstrikk som trekker seg sammen. Tidvis har det vært uhorvelig kjedelig å strikke, mens i andre perioder har det vært utrolig greit og morsomt å se at det vokste frem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar