Sider

lørdag, mars 27, 2010

Ny jakke

 Jeg kjøpte stoff og mønster til ny jakke til meg selv for en god stund siden. Det tok veldig lang tid før jeg tok mot til meg og la stoffet på spisebordet, festet mønsterdelene på og klippet ut bitene.
Så måtte jeg lese sømveiledningen. Da la jeg det hele fra meg. En stund. En nokså lang stund det også, faktisk. Jelt til jeg tok nytt mot til meg og gjøyv på jobben med å kaste over alle delene.

Her en helg for ikke så lenge siden - faktisk sist helg - satte jeg meg ned igjen. Jeg begynte på å sy bitene sammen. Først de to der - og så skulle jeg...?
 Å ja - stryke ned og sy pyntestikning. De to neste - da skal jeg...? Ja. Og der matcher markeringene også - søtten meg ikke verst.

Slik gikk det - jeg fikk sydd sammen del for del og så at jakken tok form. Dampet og strøk og sydde pyntestikning. Da helgen var over hadde jeg enda litt igjen. Kraven var ikke sydd på. Det var ikke sydd kantesøm ytterst.

Mandag kom og gikk - og kraven var på plass. Det eneste som manglet da tirsdag kom, var å sy kantesømmen på ermene. Jeg gav blanke - og tok på meg jakken da jeg skulle på jobb.
Knall altså! Jeg trivdes med jakken! Virkelig liker den - selv om jeg ikke har sydd knapper i den (den er litt snau foran - skjønner ikke det. Jeg mener - selv om jeg måtte kjøpte mønsteret en str mindre enn det jeg brukte fordi de var utsolgt for min str - den skulle da ikke bli snau foran jo!) så er det en god jakke å bruke. Alle sømmene og overkastene og sånt er gjort. Og nå som jeg har sydd en jakke - og s hvor kjapt det egentlig gikk, så lurer jeg på om jeg ikke skal finne stoff til å sy enda en. For jeg liker snittet på jakken veldig godt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar