Sider

tirsdag, desember 30, 2008

Ferdige prosjekter

Nå. Vel. Det er ikke mye jeg har oppdatert her sånn hva angår håndarbeid som er gjort. Egentlig har jeg ikke oppdatert her noe særlig i det hele tatt i det siste. Dagene i høst/vinter har rast av gårde i en fart jeg ikke ante var mulig - *poff* så har jeg hatt mer enn nok å gjøre på jobb (og har ennå - burde egentlig ikke skrive her nå...) og *pang* så måtte jeg konse på julegavene som skulle bli ferdige og *krasj* så orket jeg ikke annet enn kurskvelder for Lørva og meg, strikke julegaver og gå på jobb.

Julegavene ble ferdige. Jeg fikk tatt bilde av dem også. Rapport kommer senere. ;-)

Men her er i alle fall et skjerf som ble ferdig tidligere i år. Mønsteret er fra Garnstudio, garnet er noe mohairgarn kjøpt på Stoff og Stil for et par-tre-fire år siden.
Enkelt å strikke, og det gikk nokså kjapt også. Skal plukke opp enda flere masker rundt neste gang jeg prøver meg på samme mønsteret, og jeg tror jeg også skal lage blomsten større.


Mønsteret til disse heter Brigid, garnet som er brukt er Mor Aase. Bortskjemten fikk dem i julegave fra oss sammen med en tovet vinveske. Vinveska fikk navnelapp på seg før han fikk gaven - kjenner jeg Bortskjemten rett så kan han ellers miste den på en fest eller i et selskap.

Jeg skal helt klart strikke disse lestene flere ganger. Flettemønsteret likte jeg innmari godt å strikke selv om det krevde konsentrasjon. Kanskje jeg skal fortsette flettene nedover foten neste gang? Får se på det.

Lestene og det grønne ble strikket som avvekslingsprosjekt mellom andre julegaveprosjekter. De andre strikkeprosjektene var det nemlig flere like ting av, og jeg gikk litt lei innimellom. Spesielt da jeg strikket på akkurat det samme prosjektet for tredje gang - fordi jeg hadde feilberegnet masker og pinner og garntykkelse...

Og nå som julegavene er ferdige så koser jeg meg med mine oransje Jaywalkers. Jeg er ferdig med en lest og har startet på nr to. Disse lestene blir mine, og jeg gleder meg til å kunne bruke dem. For jeg satser på at de er såpass tynne at jeg kan bruke dem i stedet for sokker til hverdags.

3 kommentarer:

  1. I am sorry to say I can't read your words but this next wrap is just gorgeous and I am enjoying the photo :)

    SvarSlett
  2. I meant to type neck "wrap" in my comment....whoops

    SvarSlett