Sider

søndag, juni 08, 2008

Mitt såkalte House-skjerf

In English Please!


Dette garnet - 'Eskimo' - var det jeg opprinnelig hadde tenkt å strikke "My socalled scarf" av. Etter å ha strikket et i Løvegarn først fortsatte jeg bare like greit med samme mønster og dette garnet.

Jeg fulgte oppskriften her og la opp 30 masker. Det gikk ikke lange tiden før jeg begynte å tenke på å rekke opp alt for å redusere maskeantallet, men jeg lot det være. 'Det får bli som det blir' tenkte jeg - og lot det stå til.

Og det ble ikke et langt skjerf, det ble ikke det. Men det kan jo være greit det også - å ha skjerf i ulike bredde og lengde. Det er ikke alltid jeg orker skjerfet som går to ganger rundt halsen og som er i veien når jeg skal åpne vinterjakken, så - dette skjerfet skal få være akkurat så kort som det ble.

Og slik som jeg likte at maskene ble så varierte på det andre skjerfet, slik likte jeg at dette ble så jevnt og at mønsteret av maskene kom frem på en helt annen måte.

For de som ikke har koblet det helt ennå - skjerfet ble strikket mens jeg så episoder med House på dvd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar