Sider

søndag, mai 04, 2008

Strikke-strikke-strikke...

Det har blitt mye strikking på meg i det siste. Faktisk nesten bare strikking, og jeg tenker at Ravelry har en del av skylden der. Pluss det at jeg har allerede begynt litt sånn smått med julegaver. Ja, og så er det pokkern så vanskelig å sitte med symaskinen når vi ser på film og Lørva vil ligge i fanget mitt. Vel - det er generelt vanskelig å sitte med symaskin foran tv - uansett om Lørva er der eller ikke. Hun skal ikke få ufortjent skyld her...

Siden jeg strikker en del, så er jeg innom en del blogger som handler om strikking også. Så jeg har liksom sett at det finnes en del bøker som handler om det å strikke. Og jeg har kjøpt noen selv også. Siste anskaffelser på bokfronten er vist her: Knitting New Scarves, Quick Gifts og At Knit's End. Den første boka har jeg bladd i og allerede funnet det neste skjerfet som skal strikkes. Jeg hadde garnet klart og alt, men så skulle jeg ha to ulike pinnestørrelser. "Jævlarrrr!" tenkte jeg, la prosjektet fra meg og begynte på et annet. For jeg hadde noe annet ved siden av stolen som jeg også kunne begynne på.
Quick Gifts bestilte jeg fordi jeg trodde den hadde det - kjappe gaver man kunne strikke. Og med kjapp så mener jeg gjort på en ettermiddag/kveld - mellom å gå tur med Lørva og gå tur til senga for å sove. Og altså Etter Middag. Jeg bomma. Ikke var det så kjappe gaver der, og ikke var det så masse som var gaveverdig. I alle fall ikke ved første øyekast.
At Knit's End har undertittelen 'Meditations for women who knit too much'. Når strikker man for mye?? Er det når man har strikket seg fra hjem, jobb, mann og barn? Er det noen som noen gang har gjort det? Jeg vet det er mange som har store garnlagre - så store at de nesten må kjøpe et hus nummer to, men jeg mener at da er ikke problemet at de strikker for mye, men heller at de strikker for lite. Siden de har tid til å gå ut og shoppe garn i en butikk eller sette seg foran pc'en og klikke seg frem til mer garn.

Jeg strikker ikke for mye. Men jeg strikker egentlig når jeg kan uten at det går ut over jobb og mann og ekteskap og andre ting som er gode å ha mens man lever.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar