Sider

lørdag, september 22, 2007

Siste sett

  • The Patriot - regissert av Roland Emmerich. Fra 2000.
  • Tagline: What would you do if they destroyed your home, threatened your family. Where would you draw the line?
  • Konklusjon: En lang film. Jeg fikk strikket masse på den ene læsten jeg må strikke om igjen (eller er det nummer to som jeg strikker nå, og etterpåstrikker nr en om igjen??) - og jaggu strikka jeg ikke feil også? Men det var fordi det var så spennende og da er det lett å telle vrang-rett-rett-vrang-vrang-rett-feil altså.
    Egentlig er det rart at jeg ikke strikket mer feil, så lite som jeg så på strikketøyet og mye på filmen. For det er en bra film altså! Drit i at den ikke er helt historisk korrekt - filmen er knallbra, og jeg angret ikke på å ha brukt nesten tre timer av lørdagskvelden på å se på mel Gibson og Heath Ledger og han derre... blonde Malfang-typen fra Harry Potter.

Andre filmer som jeg nesten har sett - dvs hoppet inn i 10 minutter ut i handlingen, sett litt på og så bladd litt videre på kanalene og så gått tilbake - er Crossroads (1986) og Geisha (2005).
Crossroads var helt grei å skippe litt handling på. Ralph Macchio gjør ikke det samme inntrykketpå meg i dag som han gjorde i den første Karate Kid-filmen. Men jeg ville ha med meg Steve Vais opptreden da. Og det er litt kult å se han på film og så kunne fortelle Stesønn at han der har jeg vært på konsert med. En av de få chicsa i salen som frivillig dro på Steve Vai-konsert - uten typen til og med! Og min daværende var skikkelig fan...
Memoirs of a Geisha... jeg fikk ikke med meg starten. Og av og til hadde jeg ikke lyst til å se hva som skjedde - litt som et barn som gjemmer ansiktet bak puten - så jeg hoppet videre litt.
Under og etter filmen er undringen om hvor sannferdig er filmen? Hvor korrekt klarer den å være? Masse vakker filming, vakre bilder og mye skjønnhet. En nytelse - med unntak av de øyeblikkene der jeg antar det blir skummelt eller noe å skjems over, for da vet jeg ikke hva som skjedde. Jeg hoppet videre på neste kanal. *flau*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar