Sider

mandag, august 27, 2007

Siste sett

  • Carnivàle- hele serien. Startet her å se episodene.
  • Tagline: Into each generation is born a creature of light and a creature of darkness.
  • Konklusjon: Det er utrolig synd at serien ble stoppet etter bare to sesonger. Jeg har nikost meg med karakterene, med handlingen, med scenografien og med mytologien som serien har. Verri, verri nais.

  • Syriana- regissert av Stephen Gagan. Fra 2005
  • Tagline: Everything is connected
  • Konklusjon: Ja, mulig det at alt er forbundet og har en sammenheng, men... altså - hæh?? jeg er muligens uhyggelig naiv her, men dette er på mange måter en verden jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i. jeg vet den er kritikerrost opp i skyene, men - det er mange ting/sammenhenger/fakta som det forventes at seeren vet om. I USA er det kanskje slik at mange kjenner sammenhenger og vet hvordan de ulike delene av lovverket og statlig styring er, men jeg gjør det ikke. Filmen ble derfor svært usammenhengende for meg. Tror ikke jeg ser den om igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar