Sider

mandag, mai 14, 2007

Lørva og lørdag

Lørva har vært med meg på jobb hver dag i en uke nå.
Det er ikke bare enkelt å ha valp med på arbeid. Hverken for henne, meg eller de jeg jobber sammen med.
Jeg er svært heldig som har en sjef som har sagt at det er greit, kollegaer som ikke er allergisk og som har en hund som ikke er totalrabiat.

Så - jeg må jo bare vise et bilde av henne der hun får lov til å være litt rabiat. En av gutta lette frem en gummiball, en sånn fake litensak med fotballtrykk på. Den var litt slapp i gummien fra før, og etter at et sett valpetenner har tatt tak i den så er den ikke mindre slapp. Jeg har kjøpt gutta ny ball til "bedriftsfotballturneringene" (sagt i en særs sarkastisk tone) på Rema i dag - til kr 20,- Lørva fikk seg en også - som hun får ha hjemme.

(Bildet er fra forrige uke.)

Gubben var bortreist på møte i helga, så jeg fikk kose meg med frokosten helt alene. Da måtte jeg jo benytte anledningen til å lage noe min kjære ikke liker - egg og bacon. En skive med egg og bacon, en skive med Camembert og frisk jordbær (jupp - jeg skeia skikkelig ut da jeg shoppet til meg selv) og så en skive med ferdigoppskåret gräddost typ Arla. Juice, avis og kaffe og min lykke var perfekt!!

Det er så mange som har kommentert at sofaen ser blåsvart ut på de bildene jeg har lagt ut. Jeg håper dette bildet viser fargen mer korrekt - sofaen er mørk brun. Den egner seg godt til å sove på - det har både dyr og mennesker testet ut. Alle på to ben har nå testet slumre-/soveegenskapene den har, og den er godkjent! Som dere ser - den er det av den firbente også.

3 kommentarer:

  1. Ja, nå snakker vi frokost her! Dette var andre boller enn pippipfrøene og sjokadebrødskiven du har annonsert til Tusenturen! *knegg*

    Nå ser jeg også at sofaen er brun og at den er god å sove på. Det er noe så deilig avslappende med å se på sovende hund. *rørt*

    SvarSlett
  2. Hei Bubbelur, jeg har via det store "trollet" "nettet" strandet her i ditt sneglehus, dette ser ut til å være en spennende blogg, så jeg kommer nok sikkert til å bli en stund for jeg tar sikte på å lese alle innleggene dine etterhvert, her ser det ut til at det er det høy kosefaktor, Bubbelur ser ikke ut til å ta seg seg for høytidelig og da ligger det ligger det jo an til mye fnising underveis, ser jeg etter å skumlest litt. det første som slo meg var at du er nordfra, det var nok navnet på "Lørva" som avslørte deg, senere ble mine antagelser bekreftet, du er jo nordlending jo! *fnis*..... hvem er jeg og hvordan kom jeg hit.... jah... si det du, det begynte med at jeg søkte på en boktittel.... mere kommer senere... ha en flott 17.Mai-kveld, hilsen Fru Pigalopp

    SvarSlett
  3. Lisings - du får jo snart anledning til å teste soveegenskapene på sofaen dersom du vil da. ;)

    Fru Pigalopp - nå ble jeg nysgjerrig du... Nordlending er jeg, savner storm, lyse sommernetter og muligheten til å stikke innom kjente og kjære for en kopp kaffe og noen timers skjitprat, men jeg hadde vel savnet gubben mer om jeg hadde flytta hjem igjen. *hihi* Nå har jeg jo søsknene mine sånn passe i nærheten også da, så det gjelder bare å overtale mamma og pappa til å flytte også.

    SvarSlett