Sider

onsdag, april 11, 2007

Ting Tar Tid. Om det å åpne en eske Pandora...

Det å flytte er som en Pandoras eske. Man vet aldri hva som skjer...
Jeg vet jo at Ting Tar Tid. Det tar tid å pakke det som skal flyttes, det tar tid å flytte det og det tar tid å pakke ut og finne en plass å sette alt på. I prosessen med å pakke dukker det alltid opp noe som man ikke helt vet hva man skal gjøre med. Er dette søppel? Kommer jeg til å få bruk for det senere? Vil jeg noen gang ta dette i bruk? Skal dette erstattes med noe nyere og muligens bedre? (Og av og til vet dere - så dukker det faktisk opp ting jeg ikke engang var klar over at jeg/vi hadde!!)

Det er ikke bare pakkingen som tar tid. Alt som skal gjøres av utenforstående tar tid.
Posten og omadressering går som regel greit. Det er ikke alltid at Posten klarer å levere post til rett tid, men som regel sender de den ikke til feil postkasse i alle fall.
Telefon og internett er en annen sak. Jeg ringte og bestilte flytting av telefon (isdn) og internett i februar. Flyttedato skulle være 30. mars. Vi har ennå ikke fått noen ny isdn-boks. Den ble etterlyst av meg 28. mars og de sa den skulle sendes... jeg måtte etterlyse den igjen i dag. Iflg han på feilmeldingen skal den være hos oss senest lørdag. Jeg regner med å etterlyse den igjen på mansdag.
Selve telefonlinja fikk vi opp i går. Muligens at den var oppe før det, men den var ikke oppe og gikk den 30. mars i alle fall, og heller ikke 2. april da jeg ringte feilmeldingen om akkurat det problemet.
Internett får vi muligens til mandag. Ting Tar Tid... Alt dette leveres av en leverandør, så vi får håpe de tar seg sammen nå snart.
Jeg har tidligere vært inne på det at badet trenger totalrenovering. Så vi trenger rørlegger. Det er jo ikke bare-bare - vi måtte gjøre om på en del ting fordi han mente at... og så kan de jo ikke komme med en gang alt ellers er klart, og når de kommer så blir de ikke ferdige med alt heller... *sukk* Nå ser det ut til at han muligens blir ferdig i morgen.
Når rørlegger er ferdig, er det forhåpentligvis klart for at flisleggeren kan starte. Dersom han har tid nå da - det høres jo forskjellig ut.

Hvordan vi skal få gjort resten er jeg ikke sikker på. Jeg orker ikke engang tenke så langt, nå må jeg faktisk bare konsentrere meg om en ting av gangen - ellers kommer jeg til å gå på veggen av alt jeg skal huske og tenke på. (Ikke minst fordi jeg jobber full dag mens disse tingene pågår hjemme, og det er mer enn nok å huske på der også.)

Men en ting er helt klart, og det er at det blir svært mange år til jeg skal flytte igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar