Sider

mandag, oktober 09, 2006

Ny sypose

Jeg måtte bare sy en ny, for den jeg har vist frem tidligere... den havnet i en bursdagsgave. Den nye fikk treknapper på seg i stedet, og er dermed ikke helt lik den forrige.
I tillegg klarte jeg å skjære stoffet feil - i stedet for et kvadrat på 50x50 cm, ble det to rektangler på ca 50x25... *riste på hodet* At det går an! Men jeg fikk det til likevel - måtte bare sy disse stykkene sammen slik at det ble et rektangel på litt mindre enn 50x50.

Jeg liker definitivt patentet. Jeg lurer på hva noen søte små nieser vil synes om en litt større utgave i bursdagsgave om et halvårs tid... Da med mer solide bånd, slik at det blir en veske.

En slik sypose må ha innhold.
Så jeg har sydd meg en nålebok. Mønsteret fant jeg i Familien (nr 19 i år), men ikke hadde jeg stoffene de hadde satt opp, og ikke ville jeg bruke mønsteret deres til pynt foran på boka. Jeg må jo bare gjøre det på min egen måte - sant?? Så stoffet utenpå er lyst grønt med hvite prikker, kjøpt på Stoff og Stil til en nokså rimelig penge. Hjertet er rester fra brudekjolen min (ja, den var grønn), og blonden er tatt av en hvit bluse jeg har arvet fra en venninnes søster. Blusen er ekstremt 80-talls i stilen, så det å fjerne blondene på den er bare en forbedring. ;-)
Foret inni er hvit fleece, og arkene er gul fleece. Det hadde blitt en penere helhet om jeg hadde hatt lys grønn fleece, men... på en søndag så tar man hva man har, og gjør bruk av det. Dersom jeg skal sy en nålebok til, skal jeg ha et stykke ullfilt inni i stedet for fleece.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar