Sider

tirsdag, oktober 03, 2006

Lilla på åttitallet

Dette er et av mine tidligere sømprosjekter.
Jeg var student sent på åtti- og tidlig på nittitallet, og der jeg studerte, der var det vanlig med "galla"fester. Gutta møtte opp i kyss-meg-ræva-antrekk, ev i kjole og hvitt. Og jentene - vi hadde også pønta oss.

Det er ikke alltid lett å finne flotte kjoler som passer en students lommebok, og etter å ha kjøpt en kjole ett år som kostet meg den nette sum av 2700,- så kunne jeg ikke gjenta den bedriften flere ganger syntes jeg. Så da skulle jeg sy.

Jeg hadde det lilla stoffet liggende fra før, så det jeg trengte var blonde, tyll og satin til kappen.
Mønsteret er selvkomponert.
Kjolen har bar rygg, den holdes oppe av et bånd rundt halsen (og en helt vanlig knapp bak i nakken), og som dere ser - den passer en kropp i str XS. Der er jeg ikke nå lenger, så kjolen er ikke noe annet enn et litt morsomt minne fra studentlivets dager.
(Og nå synes jeg også den er litt for kort. Den hadde vært penere med litt mer lengde synes jeg..)
Men - jeg har faktisk tatt vare på mønsteret til kjolen, så om jeg noen sinne skulle bli så smal igjen - da er det bare å gå amokk med symaskinen igjen. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar