Sider

torsdag, april 06, 2006

Kontestrikk. Mitt første sjal.


Dette er mitt første sjal. Det er også min første kontestrikk. Og selvfølgelig i min favorittfarge: Grønn! Fargen på dette bildet lyver da - det er ikke fullt så blast. Garnet er kjøpt på Stoff og Stil utenfor Drammen - er mulig jeg kjøper garn til neste sjal der også. Og jeg kjøper som regel 10 nøster når jeg kjøper garn - jeg vil liksom ikke risikere å få for lite heller... Så i stedet sitter jeg nå igjen med 3-4 ekstra nøster.
Mønsteret tok litt tid å lære seg, men når jeg først fikk det i fingrene så trengte jeg ikke oppskriften før jeg skulle avslutte strikkingen.
Sjalet er dampet, men ikke blokket. Jeg burde vel - strengt tatt - ha blokket det, men... jeg synes det er pent nok slik det er.
Og teknikken har egentlig gitt mersmak, så det blir nok ikke siste sjalet i kontestrikk. Må bare komme på andre fargevarianter jeg kan bruke. *gruble* Jeg vil i alle fall ha det like langt som det jeg har strikket, og gjerne litt bredere. Sjalet er jo så deilig å tulle seg inn i når det er kaldt på kontoret eller spiserommet. *s*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar