Sider

tirsdag, mars 21, 2006

Praktiske gaver til små barn - del 1







Jeg har - med stort og smått og "ferdig-pakke" - seks tantebarn. Og jeg har tenkt at bursdagsgavene i år blir noe jeg har laget. De fire i midten får i år hver sin "lomme" som de kan ha Donaldblader eller bøker i. Jeg lager lommene slik at de kan henges på veggen ved siden av senga, eller på senga for de som har køyeseng.
De to første har nå fått hver sin. Den minste fikk den med beige kanting og rosa knapp midt i blomsten. Den eldste fikk den med turkis kanting, og med gullknapp og blomsterknapp midt i blomsten.
Det første bildet er av lommene med bare applikasjon og knapper/perler på. Det neste er en lomme lagt på bakstykket. Bakstykket består av selve det blå stoffet, en gammel frottèhåndduk og så en gammel duk jeg ikke bruker lenger. Alt sammen sydd/quiltet sammen for å øke stabiliteten i lommene.
Opphenget er sydd på lommene/bakstykket med dekorasjonssøm. Jeg synes selv at sømmen på den turkise ble penest, så på de neste lommene kommer jeg til å bruke kun den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar