Sider

lørdag, januar 17, 2015

Siste års produksjon.

Jeg har ikke oppdatert her på veldig, veldig lenge.Fy meg!
Så her kommer det som er gjort ferdig i 2014, sånn ca.
 
Jeg har heklet ferdig et pledd til ei nettvenninne som bestilte et av meg etter å ha sett bilde av det jeg heklet og gav bort i 2013 i bryllupsgave.
Mottakeren av dette var vedlig, veldig fornøyd. Jeg har hørt at det er/var i daglig bruk.
Jeg har to nieser som har bursdag med ca to ukers mellomrom. Så hva skal jeg finne på til dem? Det ble lester. Denne gang fikk de lester som kan brukes masse. De er strikket med to tråder, ett ensfarget og ett som skifter farge. Det som skifter farge er likt i begge parene, og så er det brukt lilla i det ene og rosa i det andre. Tykke pinner og vips! så ble de ferdige.
I tillegg til nieser har jeg noen svigerinner som har bursdag.
Det ble heklet. Og jeg har utviklet meg en fin måte å legge opp hvordan et teppe blir, og å holde det slik mens jeg hekler det sammen.

Du store tid så mye tid det går med til et slikt! Og jeg er litt lei akkurat nå, så det blir en stund til jeg fortsetter på det jeg har startet på til meg selv.
Teppe med bred mellomkant og liten ytterkant.
Teppe med smal mellomkant og bred ytterkant.
Og mens jeg var på heklebølgen... så ble det et par pulsvarmere til min tantes bursdag. Disse er heklet i Viking Nordlys.
Samme tante fikk en lue i samme mønster og garn i julegave, kusine fikk gråmelerte pulsvarmere i bursdagsgave og venninne fikk turkise til sin bursdag.

I tillegg har jeg vært med på hemmelig-nisse på et forum jeg er med på, og jeg heklet slike pulsvarmere som gave der også.











I tillegg har jeg strikket et pledd i Viking pleddgarn til nevø. Det tok jeg ikke bilde av, for det er bare strikket og ikke fancy eller noe. De heklede pleddene og det som er strikket til nevø har tatt det meste av håndarbeidstiden min dette året som har gått. Jeg har et par store ting til som jeg holder på med, og de vil ta tid de også. Men innimellom tror jeg at jeg skal strikke lester i år. Småprosjekter som det vises at jeg blir ferdig med fungerer fint som motivasjon av variasjon innimellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar