Sider

søndag, september 09, 2012

Gaustadtoppen!

 Jeg har vært på Gaustadtoppen. Jg og fem andre flotte damer.

Vi kan ikke skryte av å ha brukt den korteste tiden. Vi brukte heller ikke den lengste tiden på tur oppover, men vi tok oss tid. Vi gikk så fort vi kunne her og der, men altså - når vi ikke får med oss at stien går DER og vi følger den foran blindt... ja da ender vi med å klatre i ura oppover. Fyttegrisen det var tungt!

Og jeg har skikkelig vondt i leggene i dag.

Men altså, vi kom oss opp. Vi nøt utsikten. Vi nøt nista vår. Vi nøt utsikten enda litt mer. Vi nør en bit sjokolade eller ti.

Og så var det slutt på å nyte utsikten, for i tillegg til klarvær var det også uhyre kaldt og vindfullt.
For ikke å snakke om at det var folksomt...
 (Jeg gikk ikke ut på pynten her. Det får bli et mål til neste gang.)
På tur ned falt en av de andre og slo seg kraftig. Så tre av oss brukte en del tid på å gå ned. Det vil si at jeg var selskapsdame på tur ned mens den tredje hadde en særs vond strekk i låret og trengte god tid ned hun også.

Og det var hyggelig det faktisk, også siden jeg kom i prat med noen på tur ned. De hadde hver sin flotte Alaskan Malmute - jeg ble nesten forelsket! I hundene altså.

Gaustadtoppen var en opplevelse. Tøff tur, og jeg skal gjøre det om igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar