Sider

tirsdag, mars 22, 2011

Siste sett

  • Alien Resurrection - regissert av Jean-Pierre Jeunet. Fra 1997
  • Tagline: Hell gives birth
  • Konklusjon: Vi så de tre første filmene i romjula. Jeg liker en slitt slemmere Ripley.

  • Shutter Island - regissert av Martin Scorcese. Fra 2010.
  • Tagline: Someone is missing.
  • Konklusjon: Veldig bra.

  • Mutant Chronicles - regissert av Simon Hunter. Fra 2008.
  • Tagline: Welcome to the 23rd century. The new dark ages
  • Konklusjon:Grei tidtrøyte. Jeg liker både Thomas Jane og Ron Perlman, men det er ingen film man trenger å se.

  • Ringenes Herre: Atter en konge - regissert av Peter Jackson. Fra 2003.
  • Tagline: The eye of the enemy is moving
  • Konklusjon: Hyggelig gjensyn på hjemmekinoen - selv om jeg ikke liker Liv Tyler og rollen hennes i disse filmene.

  • Kagemusha - regissert av Akira Kurosawa. Fra 1980.
  • Konklusjon: En film det tok tid å komme inn i - jeg er for lite vant med Kurosawa og hans fortellerstil tror jeg. Tenker jeg trenger å se flere av dem - dette var faktisk min første Kurosawa-film.


  • Jonah Hex - regissert av Jimmy Hayward. Fra 2010.
  • Tagline: Revenge Gets Ugly
  • Konklusjon: Oh, I'm cheap! Storyline? Nja, not so much... men det var moro og underholdende og jeg er billig som lar meg lett underholde.

  • Trolljegeren - regissert av André Øvredal. Fra 2010.
  • Tagline: You'll believe it when you see it!
  • Konklusjon: Det er ikke så mye mer å si om den.

  • Elizabeth: The Golden Age - regissert av Shekhar Kapur. Fra 2007.
  • Tagline: Woman. Warrior. Queen
  • Konklusjon: Jeg savnet noe i denne filmen som jeg ikke helt klarer å definere. Flott kostymedrama og flotte skuespillere, men jeg savnet litt mer... substans?

  • The Thin Red Line - regissert av Terrence Malik. Fra 1998.
  • Tagline: Every man fights his own war.
  • Konklusjon: Jeg er ennå litt svimeslått av denne. Flott film. Mye bedre enn den som vant Oscar det året. (Shakespeare in Love. Thin Red Line var også nomivert.) Dette var ingen actionfilm, men spennende likevel - og veldig bra. Svimeslått ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar