Sider

mandag, desember 27, 2010

Vi prøver å renovere gang

Billedras følger: Slik ser trappen ut delvis demontert og helt demontert. Mer korrekt - sånn ser det ut under trappa når den demonteres.

Det var gruselig masse støv og sand og rask og søppel der, så vi trengte både støvsuger, søppelbøtte og støvbrett m/kost.

Vi demonterte trappa, satte på veggplata vi skulle ha opp, kappet trappetrinn og bjelker sånn at vi fikk de på plass igjen og monterte trappa på nytt.
Om dere tror dette er gjort på en svisj så er det ikke det. Han jeg deler postkasse og seng med kan ikke beskrives som snekkerteknisk dyktig. Det ville i så fall være en enorm overdrivelse. Mange ganger mens vi demonterte, kappet veggplate og trappetrinn og bjelker så måtte jeg stoppe han litt og forklare at dersom han gjorde det sånn så ville resultatet bli sånn. Men siden det ikke var sånn det skulle bli, så måtte vi gjøre det slik i stedet.
Det er ikke enkelt å beholde tålmodigheten alltid når min kjære ikke skjønte hvorfor slik var best. Av og til måtte jeg nesten tegne og dirigere litt også. Men det gikk inn. Til slutt.
Så - det er ikke rart ting tar tid her i huset. Jeg må være den som tenker hele tiden, og det er slitsomt når jeg allerede er sykemeldt fordi jeg er utslitt av å tenke. Men jeg klarer jo ikke la være å tenke heller, så... vi blir vel ferdige med gangen etter hvert.
Forresten såmå det taes med at jeg vil ha ny trapp. Denne vi har nå var ikke bra før vi demonterte den, og den er defintivt ikke blitt bedre etter at den er satt opp på ny. Knirketiknirkelirk altså!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar