Sider

fredag, desember 24, 2010

Bursdagsgaveproduksjon

Noen hadde bursdag for noen dager siden. Denne noen ytret ønske tidligere på høsten om nytt smykke for "æ har møsta det forrie du ga mæ å æ finn det ikkje. Det ligg nok en plass i bobiln, mæn det å ha ramla sånn at vi hverken ser det eller får det fram, så æ ønska mæ et nytt smykke. Nei, farge? Det e det samme."
Så det laget jeg. Et med hovedsaklig brune perler, og noen av perlende er gjenbruk fra et av hennes gamle, gamle smykker.
 Jeg vet ikke om hun har oppdaget det ennå siden hun ikke har kommentert det...
Da de var her sørpå i november så nevnte hun også at hun trengte pulsvarmere. Sorte pulsvarmere. Jeg hadde akkurat fått sort mohair i hus (mange takk Vigdis!) så jeg hadde alt klart. Men vet dere hvor vanskelig det er å telle omganger når man strikker med sort garn og det er mørkt ute? Jeg strikket ikke to pulsvarmere. Jeg strikket tre, for nr to ble heeeeeelt feil i tommelhull og lengde og alt.
Pulsvarmer nr tre ble litt feil i lengden, og jeg prøvde å si at jeg skal strikke en som er lik nr en, men jeg kom faktisk ikke til for å si det da jeg ringte for å gratulere med dagen. Så mamma - om du teller omganger på den lengste så strikker jeg en som er lik! Sånn - nå er det sagt. ;-)
Her er et bilde av hele smykket - bare sånn for å vise hvordan det hele ser ut. Bildene jeg tok av detaljer ble bedre og er derfor større...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar