Sider

tirsdag, januar 05, 2010

Festkjole til dukke


Jeg strikket skjerf og lue til eldste niese. Yngre niese fikk dukke til jul av oss - og lovnad via moren om at jeg skulle strikke klær til dukken.
Jeg tok med garn og pinner da vi kjørte for å feire nyttårsaften sammen med dem, og klær måtte da strikkes. Festkjole skulle det være - intet mindre. Og festkjole ble det. Mønster? Nesj.
Det jeg glemte å ta bilde av var kronen hun fikk. Heklet krone i samme fargene som kjolen. Hun fikk også skjerf - og det har jeg heller ikke bilde av.
Faktisk så fikk jeg beskjed om at hun trengte sokker også, denne dukken, og de får jeg strikke ferdig etterhvert. Den ene ble ferdig, men ikke den andre.

1 kommentar:

  1. Hun ble veldig fornøyd med kjolen både eier og Manja. Men Tante, hun fryser så på beina! Det er funnet noen nødløsninger..... men det står jo ikke i stil til kjolen.

    SvarSlett