Sider

tirsdag, august 25, 2009

Ungdommens synder

En gang i tiden mens jeg gikk på barne-og ungdomsskolen der hjemme så fikk vi i oppdrag å lage trådbilde i tegningstimen.
Et trådbilde var da å ta garn/tråd og lim, kombinere disse to sammen på et ark sånn at det ble et bilde.
Jeg tror at vi hadde kommet litt opp i klassetrinnene sånn at læreren skulle gi oss litt mer utfordringer. At oppgaven den gang var å fylle hele arket.

Det er ikke så enkelt å finne på et godt motiv når man får sånne oppgaver. Jeg skulle ønske jeg husker hvordan jeg kom på å lage et fengselsvindu med en mann innenfor, men jeg har ingen anelse. Det jeg husker er at jeg ble irritert over at det ikke var noen farge som var naturlig å lage den mannen av - og da ble silhuetten grønn og hendene røde.

Bildet satt i en clipsramme og var på lagring hos en kamerat av meg inntil i sommer. Jeg hadde faktisk mange bilder på lager hos han - og jeg husket ikke på de før jeg åpnet den godt gjentapede søppelsekken og så dem igjen.
Nå har jeg gitt bildet en bedre ramme. Det står inntil videre på hylle inne på hobbyrommet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar