Sider

søndag, august 23, 2009

Skyggestrikk egner seg ikke til toving

I fjor lånte jeg en bok på biblioteket om skyggestrikk. Veldig fascinerende teknikk, men det var ikke så mange av bildene/oppskriftene der som fristet meg. Jeg er vel av de som ikke alltid klarer å se at prosjekter kan bli fine (i mine øyne) med andre farger enn det som er brukt - og i den boken var det mange horrible fargekombinasjoner. Men jeg måtte jo prøve da...
Valget falt på det enkleste prosjektet - en veske der det skulle være et hjerte i skyggestrikk. Garnvalg? En tur på Europris - tykt tovbart ullgarn. Rødt og grått måtte vel være bra?
Jeg ble stort sett ferdig med denne for ett år siden. Den ble diger og lufsete og jeg konkluderte med at jeg måtte prøve å tove den. Resultatet ble ei mindre og stivere veske, men også at skyggemønsteret ble litt mindre tydelig. Erfaring til neste gang...
Nå i vår tok jeg fatt i den for å gjøre den ferdig: Sette i for. Hekle en kant rundt den oppe. Pynte den.

Jeg var litt usikker på hvordan pynte den, men endte opp med å bruke noen litt store perler i tre og glass som jeg hadde liggende - og lage en tynn flette av det røde garnet.

Innvendig heklet jeg to hemper, og den ene fikk en nøkkelring festet i seg og den andre en liten lenke med en liten karabinkrok. Til å feste småting i som man ikke vil skal ligge på bunnen og være totalt utilgjengelig når man trenger dem.


I tillegg heklet jeg en mobiltelefonlomme. Det bare MÅ med i en veske - uansett hva vesken skal brukes til så må det være mulig å ha en mobil lett tilgjengelig der.


Sånn i ettertid synes jeg at veska ble litt kjedelig. Men jeg har ikke brukt den stort heller - jeg har ikke hatt bruk for den så langt. Så jeg får se det litt an før jeg evt kvitter meg med den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar