Sider

søndag, mars 22, 2009

Siste sett

  • Dead Man - regissert av Jim Jarmusch. Fra 1995.
  • Tagline: No one can survive becoming a legend.
  • Konklusjon: Den ser drit kjedelig ut. Den er i sorthvitt. Men - det er en film av Jim Jarmusch med Jonny Depp i hovedrollen og mange andre kjente skuespillere på rollelista.
    Vi nikoste oss gjennom hele filmen. Vi skal se den om igjen. Ikke i dag og ikke i morgen, men senere. Jepp. For HALLO - Iggy Pop som transe!?! Og alle de andre fantastiske detaljene som jeg er sikker på at jeg ikke fikk med meg der jeg satt og humret... Anbefales!
    (Jeg holdt på å glemme musikken. Jeg liker ikke Neil Young. Er overhodet ingen fan av sangene eller stemmen. Men her - i denne filmen - det var en helt annen Young enn det jeg er vant til. Fantastisk stemningsskapende. Nesten skjærende gitarlyd til tider - og det passet så utrolig bra! Hadde jeg trodd at det ville blitt det samme å høre på filmmusikken uten bildene til, så hadde jeg kjøpt cden. Men bilder og musikk her - det ene funker ikke uten det andre - ikke i samme grad.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar