Sider

fredag, mars 13, 2009

Siste sett

  • Road To Perdition - regissert av Sam Mendes. Fra 2002.
  • Tagline: Pray for Michael Sullivan
  • Konklusjon: Jeg har hørt/lest mange ganger at dette var en så bra film. Og så har jeg lest hva den handler om - og gudhjelpemeg så kjedelig og uinteressant den da hørtes ut til å være.
    I går var jeg utslitt og gåen og orket svært lite etter arbeidstid. Det enkleste er da ikke pistol, men film. Luren lette frem tre forslag og jeg valgte at dette var den vi skulle se.
    Hvilken film! Hvilke skuespillere! Det er den beste filmen vi har sett på svært lenge - og jeg kan ikke beskrive filmens handling på noen måte som gjør at andre vil skjønne hvor bra den var.

    For jeg syntes den var fantastisk.

    Tom Hanks som gangsterskytende pappa, Paul Newman som den gamle patriarken som synes sønnen er en dust og et mehe, Jude Law som halvskallet fotograf med dårlige tenner... Den eneste som faller litt gjennom er Jennifer Jason Leigh. Synes jeg. Men det kan også være fordi jeg ikke er spesielt begeistret for henne da.
    Det er også en bra film å se siden skuespillerne spiller roller de vanligvis ikke spiller ellers. Vi nikoste oss hele tiden - og vi kommer nok til å se den om igjen for å få med oss alle de små detaljene i filmingen og skuespillet som vi ikke rakk å se denne gangen.

  • Ocean's Thirteen - regissert av Steven Soderbergh. Fra 2007.
  • Tagline: What are the odds of getting even? 13 to one.
  • Konklusjon: Denne har gått på filmkanalene vi har en stund. Vi så den der og var veldig enige om at vi skulle ikke kjøpe den. Det skal vi fremdeles ikke. Men nå som jeg har sett den så er det faktisk litt moro å se scener om igjen. Som da Danny Ocean og Rusty står på hotellrommet og ser på et opptak av Oprah som Danny Ocean hadde tatt opp. *knegg* Filmen greide - og greier - en ting: Underholde meg i noen minutter. Så kan jeg surfe videre på kanalene... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar