Sider

torsdag, juli 24, 2008

Ting til klær

In English Please!

Denne sommeren er vår første i dette huset der vi ikke skal få ferdig et bad eller et soverom eller... Nå er det litt hagestell og flikking på diverse som gjelder, inkludert å male gjerdet mot naboen og reparere og male gjerdet mot veien.
Og skifte snorer og klesklyper på tørkestativet. Det gamle var uhorvelig gammelt og til slutt fikk jeg nesten grøsninger på ryggen av hele saken. Så jeg har fått kjøpt ny snor - den er tredd på stativet - nye klesklyper og jeg har sydd en superenkel pose til klesklypene. Av Stesønns ubrukte pysjamasbukse. Klippet av bena, sydde igjen i bunnen, klippet en lang remse til håndtak og sydde på plass og fiks ferdig! Håndtaket er så langt at jeg kan henge vesken over skulderen om jeg vil. Det gjør jeg for det meste ikke - jeg henger den på hjørnet midt mellom de 'områdene' jeg hengeropp klær på. Pysjamasbuksen hadde strikk i linningen og en snor til å knyte. Jeg lot begge være der - og bruker snora til å lukke posen.
Tilfeldighetene ville at posen matchet klessnor og klesklyper - alt er nå i blått...

Jeg har ellers planer om å sy en mer fancy pose senere. Inntil da så er dette en løsning som fungerer helt fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar