Sider

fredag, mars 14, 2008

Sydenjobb

Jeg fikk til et stitchery!!

Og her ser dere resultatet av mitt andre stitcheryarbeid noen sinne. Det er ikke det første - jeg sydde ett i mine yngre dager som en bursdagsgave til ei venninne. Det var svært enkelt og ikke store tøystykket heller, men egen design og idé. Jeg har faktisk mønsterarket ennå...


Jeg hadde også med meg garn og trepinner slik at jeg kunne strikke på flyet. Jeg ble ferdig med den første lesten - strikket fra tåen opp, og så fant jeg søren meg ikke det neste nøstet!!
Nødløsning nr 1: Ta i bruk on-line-garnet. Men det gikk ikke med den oppskriften jeg hadde tenkt å bruke for der skulle lesten strikkes på langs og krevde rundpinne. Det hadde jeg ikke med.
Nødløsning nr 2: Strikk den vanlige oppskriften. Lag to fletter sentrert midt foran etter oppskrift fra mamma. Jeg tror jeg skal lese meg opp på fletteoppskrifter før jeg gjør det flere ganger ja.

Når jeg hadde kommet meg hjem kunne jeg strikke tå-opp-lest nr to. Den er ikke ferdig ennå. Jeg står litt i beit på hvordan jeg skal få den ferdig. Jeg har en anelse, men jeg må... Jeg må bare tenke litt til og innse at det er den eneste løsningen. For jeg strikket meg til enden av nøste nr to og det er mindre garn på det nøstet enn på det første. Her kommer da det som nok blir
Nødløsning nr 3: Rekke opp fra første lest og strikk over på andre lest slik at de blir like lange i skaftet.

Det irriterer meg at jeg må gjøre det. I sær når jeg vet at jeg hadde littegranne garn igjen fra det forrige nøstet. Jeg finner bare ikke den lille garntullen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar