Sider

mandag, februar 04, 2008

Oppdatering på dette og hint...

I tråd med forrige innlegg, og med kommentar fra Sylvez, så er det på tide med en oppdatering på soveromsståa...
Vi har hørt fra et kundeservicemenneske på Ikea. Vi hadde et par-tre valg: Få kr 100 iavslag på stammen. Få kr 500 som godtgjørelse for transport dersom vi selv kom inn til Ikea og byttet. Eller vente og få den bragt hit. Vi valgte det siste. Det er ikke det at stammen kostet så mye å kjøpe. Det er det at den var så innmari dyr å få fraktet hit. Og dermed vil vi heller ha en pen skapstamme uten mer styr og strev enn å få en litt rimeligere stamme med skrape eller en hel og pen stamme etter masse strev fra vår side.

Så til den ikke fullt så hyggelige biten... Den kommer ikke til Norge før sjette mars... Og så skal den kjøres hit etterpå. *sukk*
Vi har i alle fall fått et soverom som fungerer bedre da, og da kan vi holde ut en stund til. Dessuten er vi bortreist i to av de ukene frem til sjette mars. Vi tar nemlig ferie sammen med mine foreldre og mine søsken og drar til Tenerife. Det skal bli deeeeeiliiig!

Nå har det ikke vært noe håndarbeidsrelatert i bloggen på en stund. Ikke siden den famøse Tychus-lua om jeg husker helt riktig. Den er ikke i bruk - den har status 'under bearbeiding'. Jeg skal felle av etter fire felter og så se om den er mer passe til min kjæres hode. Han har bedt om et skjerf og det har jeg startet på - i samme stil som lua, bare enkel tråd og ikke dobbel.
Jeg har også strikket ferdig lester. Akkurat nå ligger det tre par og venter på at jeg skal finne nåleboken min slik at jeg får festet trådene. Deretter skal de vaskes før de blir foreviget av mitt mulige eminente nye kamera. (Ny mobil (kameramobil) er bestilt ja.)
Når jeg kommer så langt så har jeg sikkert strikket ferdig et par lester til. Med garn kjøpt på ... ja... det het butikken ja. Bogerud Tekstil var det! Viking raggegarn eller noe sånt - og fargen er multi.
En annen ting jeg har begynt på er et skjerf i Popcorn. Og garn er kjøpt til skjerf, til tøfler og til et par lester til. Jeg må bare finne ut hva som er greit å ta med til syden... Hekling kanskje??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar