Sider

fredag, august 10, 2007

Post blue

En ting jeg bruker mye tid på i perioder er å finne ny musikk. Musikk jeg virkelig liker og som gir meg noe når jeg hører den. Og jeg finner den på så ulike måter - alt fra en kommentar i en PM (der fant jeg Tori Amos) til en anmeldelse i et gratisblad skrevet av en jeg kjenner (Red Snapper).

Reklamen på tv gir meg som oftest bare musikk jeg ikke liker (Katie Mehlua).

Av og til, når jeg er på besøk hos andre, skjer det at jeg tar en titt i musikkhyllene. Eller i filmhyllene - ev bokhyllene - det kommer litt an på hva det er mest av i hjemmet. Jeg må innrømme at er det noen jeg ikke kjenner så godt fra før, så bruker jeg kunnskapen fra de hyllene til å gjøre min lille indre vurdering av hvem de er. Jeg mener - det er en viss forskjell på den som har bare country i cd-hylla si og den som har bare grunge. Og jeg føler meg litt mer vel sammen med noen som har mest grunge og indierock i hylla si enn de som har country og dæinsbæind. Hvorfor? Hm... Jeg tror at en del av det jeg har opplevd gjennom livet gjør at jeg finner mer gjenklang i den mørkere typen musikk. Og er det ikke så at like barn leker best?

(Egentlig skulle jeg vel vært gother på heltid kanskje...)

Uansett så har jeg lyst til å dele denne videoen med de av dere som er nysgjerrige. Placebo er det bandet jeg hører mest på for tiden - den musikken som får frem mest av det som ligger meg på hjertet i år...


(For ekstra nysgjerrige på hva jeg liker, så samler jeg opp litt nå og da på en fav-listeYouTube.)

6 kommentarer:

  1. *lykkelig*
    Min lille sjelevenn!

    SvarSlett
  2. :-)
    Muse og Tom McRae spiller i Oslo i oktober... Bli med?

    SvarSlett
  3. a-lo har endelig fått oppdatert seg på Bobbelurs blogg etter en smule inaktivitet på fronten siste uke.


    ...Og jeg føler meg litt mer vel sammen med noen som har mest grunge og indierock i hylla si enn de som har country og dæinsbæind...

    a-lo har verken grunge eller indierock i hyllen (det hun vet), men det finnes noe country og det slenger nok en og annen dansebandlåt.
    *snufs*

    Kan a-lo få være glad i deg likevel?
    *sparke*

    a-lo

    SvarSlett
  4. PS
    Country har forresten noen av de tristeste tekstene jeg vet!
    De blir jo forlatt og opplever all verdens tragedier i de sangene jo!

    DS

    SvarSlett
  5. A-lo - jeg er nokså sikker på at dersom du hadde hørt på en del av det jeg har av musikk, så hadde du nok både skjønt hva jeg mener og også sporenstreks skaffet deg noe av det samme.

    Du kan få være glad i meg på en betingelse - at jeg får være det i deg. *klem*

    Når vil du forresten ha boka di tilbake??

    SvarSlett
  6. Jasså du...
    Tror du økonomien min ville tillatt sporenstreks anskaffelse? Da må det være bra... *undrer*

    Nok om det. Send meg boken når
    1) du er ferdig med den eller
    2) når du ikke gidder ha den mer eller
    3) like over jul

    Velg det som kommer først.
    Jeg har timeplanen full til uke 2 2008 og konteeksamen er overstått. Før det blir nok ikke skjønnlitteratur prioritert i særlig stor grad...
    Kanskje ikke etterpå heller.
    *urk*


    a-lo

    SvarSlett