Sider

mandag, juni 18, 2007

Chaos

Min Kjære ektemann har funnet et nytt spill å spille. Last chaos heter det, og er et gratis onlinespill. Det er faktisk helt aldeles gratis - han har ikke betalt noe for å laste det ned på maskinen, og heller ikke noe i månedsavgift. Så gjett hva han har gjort...

Lørdag kom mannens ekskone innom - og med seg hadde hun sine foreldres hund. Foreldrene hennes var/er på lang ferie, og selv skulle hun på et arrangement som var veldig viktig å få med seg. Så jeg hadde sagt at det var greit å passe dyret fra lørdag til søndag. Det ble litt wild chaos av det. Lørva ville - som den valpen hun er - leke og herje med sin artsfrende. Han - la oss kalle ham Bunten - er nervøs og skeptisk og vil ikke i det hele tatt ha noe med den lille bjeffete tispa å gjøre. Løsning: markere seg litt. På mine nye stuegardiner. Heldigvis bare en gang.
Lørva løper som en tulling, Bunten går unna, flekker tenner, går unna, piper, flekker tenner, Lørva hopper og løper og bjeffer og... Å gå på tur med de to sammen krever at man er to personer. Lørva gir seg ikke og vil fremdeles leke, Bunten vil tisse og markere territoriet.
I tillegg til å være nervebunt er da også Bunten en gourmet. Han vil ikke ha vanlig hundemat, han vil ikke drikke av samme bolle som Lørva (akkurat det har nok noe med respekt å gjøre også) og han er egentlig litt kresen på hvem han vil ha kos av.
Så jeg var litt skeptisk da begge gutta i huset dro av gårde for å handle - men som dere ser av bildet så gikk det veldig greit. Lørva var utkjørt men ville ha nærhet til dette hanndyret (typisk babe-færer *sukk*), og han ville vente på Stesønn.
Natten med disse to gikk greit, og det meste av søndagen holdt vi de to adskilt.

Etterhvert ble det tid til at også jeg fikk anledning til å laste ned og teste Last Chaos. Hm...

Min frykt er nå at det vil råde Total Chaos hjemme - med to voksne på hver sin pc med spill, Lørva løs og som en turbo gjennom hjemmet og ingen til å lage mat, vaske opp/gulv/klær/... og ingen som jobber på badet...
Om vi legger til at vi har et hus som trengs om-/reorganisering, en tomt med masser av burot og annen pollenproduserende møkkaplanter og meg som for tiden er noe ute av humør og form, så er vel the Chaos Complete?

Siste sett:


  • Episoder av Bones, sesong 1.
  • Tagline: To Unravel A Murder, You Have To Strip It To The Bone.
  • Konklusjon: Ikke Angel, men ikke så verst denne heller. Jeg koser meg med å sitte alene foran tv'en og se på det Luren synes er for lite spennende... *hi-hi*

1 kommentar:

  1. Mannen i huset her synes heller ikke at Bones er noe spennende *sukkogattersukk*. SÅ det blir til at han skifter kanal så fort han får sjansen. Like godt at jeg trener på torsdager da, hehe....!

    Søte, lille lørva! Hun skal få leke med meg når jeg kommer på besøk ;o)

    SvarSlett