Sider

mandag, desember 18, 2006

To Temmelig Hemmelige ting...

Dette er siste slåbrok som er sydd til mine tantebarn. Denne skal gå til den aller yngste niesen, og for første gang sydde jeg på hemper i sidene, slik at beltet henger på plass. Den er sydd av fleece, og de som fikk en slik i fjor, synes visstnok den er veldig god å bruke.

Jeg tror den kan være litt for stor for henne - min nestyngste niese har en i samme størrelse (og farge) og hun svømmer i sin... Men da har de noe som er stort nok når de har vært i badekaret. ;-)



Som jeg har vært inne på før, så måtte jeg redusere ambisjonsnivået mitt. Noe tar lang tid å lage, andre kort... Min svoger - min manns bror - får heller få det de andre får til neste år. I år får han et strikket skjerf.
Garn: Ara fra Dale. Det gikk med tre nøster.
Mønster: Nei, err'u gæern?? Rettstrikk all the way - att og fram og på pinne... syv eller åtte eller deromkring. Det som stod på magebåndet til nøstene i alle fall.
Tror jeg skal ha meg et slikt selv også... Bare i en annen farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar