Sider

søndag, oktober 15, 2006

Mye gjort, lite å vise frem...

Det har vært en uke der masse har blitt gjort, men jeg har egentlig ikke så mye å vise frem. Annet enn en ferdig trapp.
Dette er slik trappen så ut før jeg begynte å male kantene på den.
Vi hadde først tatt bort vegg-til-vegg-teppet (blått, slik det vises i bildet under) så skrapte vi lim og teppegummi av trinnene - og deretter var det slipemaskinen(e) som fikk hjelpe oss.


Trenger vel ikke utdype at vi ikke synes at lys lilla kanter på trappen var så lekkert?? I tillegg fikk malingen sår etter skraping og sliping, så malerkosten måtte frem.




Dette er det endelige resultatet. Fra en trapp med et gyselig heldekkende teppe i busjegusjeblått og habligurre lilla kanter til en deilig tretrapp med hvite kanter... I'm in heaven!

Utover dette har jeg vært på sykveld med to trivelige venninner. Vi skulle "sy på papir" alle tre var planen. Og siden hun som var vertinne denne kvelden ikke hadde symaskin, tok jeg med min gamle Singer - kjøpt for konfirmasjonspengene for drøye 23 år siden. Singeren min har alltid vært en mandagsmmaskin. Dette var ingen mandag, men en onsdag kveld - ergo streiket den. Så vertinnen fikk låne min nye i stedet, og forutseende som jeg er, hadde jeg tatt med meg annet håndarbeid. Så jeg lærte bort papirsying, mens jeg selv holdt på med "Temmelig Hemmelig". For der har jeg kommet et stykke på vei. Har masse igjen, men ved å jobbe jevnt og trutt så kommer jeg vel i mål på et eller annet vis. ;-)

Og så har vi vært på "Ikea KUNderadIO!" og shoppet. Jeg skulle ha en benkeplate og to kontorbenkbukker og en justerbar krakk, og så skulle vi se på oppbevaringsmuligheter nå som vi snart skal starte på oppussing av soverommet. Vi må jo rydde ut alt vi har av klær, og de må jo være tilgjengelige for oss på en eller annen måte... MEN - kryss i taket og bank i alle bord - vi brukte under tusenlappen der!! Jeg synes vi var flinke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar