Sider

tirsdag, august 22, 2006

Prosjektavslutning

I går ble jeg endelig ferdig med den eksperimentelle syingen min nevt i et tidligere innlegg. Jeg fant løsningen på hvordan jeg skulle gjøre det - i alle fall denne gangen, og så var det bare å gjøre det beste ut av det. Som dere ser, så er det blitt en slags kurv. Den er sydd av firkanter og trekanter og består av tre lag stoff - det i midten er en gammel frottehåndduk.

Når den snues oppned, ser den ut som en fjott-hatt. Den minner meg litt om hatten hun derre i Four Non Blondes hadde... Liker ikke den assosiasjonen så godt akkurat.
Men her vises bunnen i alle fall, og det 'flappene' (eller flippene) på kurven vises. I tillegg kan man se hvordan kantingen er gjort - jeg brukte begge typer stoff i stedet for å bruke bare av det ene (som jo er det vanlige). Jeg sleit litt med å få kantingen pen der det går fra en
flapp (flipp) til en annen, så jeg endte opp med å sy kant på en og en flapp (flipp) av gangen.
Og så måtte jeg ta med et detaljbilde. For i og med at det er en utvasket håndduk som innerforing, så må veggene quiltes nokså tett for at de skal bli stabile og stå av seg selv. Jeg ville utnytte mønsteret som ble dannet av firkantene og trekantene, så da ble det trekantede spiraler.

Og så et bilde av kurven i bruk.
Det var egentlig meningen at den skulle være mer kvadratisk hele veien, men om jeg skal få det til, må jeg velge et stivere innerfor.
Jeg synes den ble litt søt. Jeg ser alle feilene som er gjort, men som førstegangsdesign, og første gang jeg syr en slik, så må jeg si at jeg synes kurven ble bra. Jeg skal sy en eller to til av samme stoffet - for å finpusse litt på metodene, og så kan jeg finne andre stoffer å sy av. Mulig at jeg også stryker vlieselin på ene stofflaget - bare for å se på hvordan det hjelper på å holde veggene i kurven stive og pene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar