Sider

fredag, april 07, 2006

Klippet.... men ikke sydd

Som jeg tidligere har vært inne på, så har jeg noen tantebarn som skal få hjemmelagede bursdagsgaver i år. Jeg har også noen bekjente som har fått smått, og de må jo også få en presang til den lille. Så jeg smekker til noen fluer og legger opp til litt seriesøm her. Alt er nå klippet/skåret slik at bestanddelene er klare, og jeg har faktisk festet med knappenåler. Men ikke sydd et sting... For jeg må jo rydde! Syskrinet mitt var så rotete at det var umulig å finne noe der - selv om trådsnellen jeg skulle ha lå helt øverst - i det øverste rommet. Nå har jeg organisert masse - og jeg har til og med funnet et eget sted til knapper og trykknapper og sånt som ellers ligger og slenger. Og mens jeg rydder og ser på knapper og broderigarn og tråder og lisser og strikk og synåler, så får jeg små drypp av inspirasjon: Åh - dette vil jeg bruke! Denne vil bli fin på noe!

Men - tilbake til det som er klippet... Jeg gjør sånne ting på kjøkkenbordet, og så bærer jeg det opp på hobbyrommet etterpå. Og da jeg la stoffene på strykebrettet så jeg hvor friske og spreke fargene ble i det flotte lyset det var ute da - så jeg måtte jo ta et bilde!


Jeg tror dette kan bli noen flotte gaver etterhvert jeg - og akkurat passe spenstige i fargene til små barn - tror ikke dere også det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar