Sider

torsdag, mars 23, 2006

Brunt smykke til svigersøster




Dette smykket har en slags forhistorie.
Jeg meldte meg på smykkekurs i september 2005, og dro av gårde, litt spent og egentlig litt fornøyd med at jeg virkelig hadde meldt meg på noe sånt. Kom dit, og så fikk vi mer eller mindre velge fritt hva vi ville lage. Kurslederne hadde med seg noen smykker de selv hadde laget, og så skulle vi lage noen som var litt like. Jeg valgte det jeg kaller "wire-smykke" (fordi man bruker en tynn wire som man fester perler og stasj på.) og lette opp perler og ting til å ha på.
Det ble et greit nok smykke - i bruntoner. Og jeg hadde det på meg da vi dro til felles bursdagsfeiring - jeg og minstebror har bursdag med bare 6 dagers mellomrom.
Kona til minstebror - hun som fikk det blå smykket nevnt her tidligere - syntes at smykket mitt var så kult... "Kan ikke du lage et sånt til meg? Hæ? Kan du??? Ser du at jeg står og ser på deg med bedende øyne? Hæ? Ser du det? Kan du det?" sa hun mens hun niblafret med øynene.
Så jeg laget et som hun fikk som "takk-for-meg"-gave da jeg var på kurs litt senere.
Smykket hun fikk er det som er avbildet her.
Jeg har laget et som er passe likt - i samme farger - på bestilling til en av hennes kollegaer. Jeg fikk til og med betalt for det!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar